Oldskool

1 2 >

Je favoriete Olskool console[s]

KlaasjeNL KlaasjeNL

Hero

610 berichten

10 augustus 2010 - 23:27
Iedereen heeft van vroeger uit wel een console die hij/zij een warm hart toedraagt. Het ouderwetse consolebashen zoals we dat in de tijd van de NES/Mastersystem en SNES/Megadrive kenden zie je tegenwoordig niet meer, dus gaan we terug in de tijd.

Ik heb zelf een drietal consoles die hoog op mijn lijstje staan. In willekeurige volgorde is dat eerst de Atari 1040STe. Wellicht niet helemaal een console te noemen, maar het apparaat wat (naast het produceren van muziek) gemaakt voor het spelen van games. Vele klassiekers passeerden de revue, zoals Outrun, Spaceharrier, Off Road, Super Hang On, Chip's Challenge, Dyter07, Turrican II, Tanks en zo kan ik nog wel even doorgaan. Vooral het feit dat dit de eerste computer bij ons thuis was waar je echt dikke games op kon spelen zorgt ervoor dat ik er altijd nog warme herinneringen aan koester.

Daarna moet ik de Atari Lynx noemen. Een handheld die het qua populairiteit moest afleggen tegen de Gameboy. Grote boosdoener was de speelduur door de 6 batterijen die binnen een mum van tijd leegliepen. Daarom zat ik thuis vaak met de stekker in het stopcontact en in de auto met de stekker in de sigarettenaansteker te spelen. En spelen heb ik veel gedaan. Meesterlijke spellen kwamen er op dat apparaatje uit, waarvan een groot deel bovendien ook nog eens in multiplayer gespeeld kon worden door 2 Lynxen aan elkaar te linken. Uren heb ik met mijn buurjongen doorgebracht in Slime World, Bill&Ted en Checkered Flag.

Ten slotte een console waarvan iedereen achteraf zei dat hij een te vroege dood is gestorven, maar waarvan een groot deel van de mensen die dat zeggen deze console zelf het graf in heeft geduwd. Ik heb het dan natuurlijk over de Dreamcast. De laatste console van Sega, waarop naast heel wat perfecte arcade overzettingen ook een aantal pareltjes verschenen. Helaas ontbrak een flinke marketingmachine, waardoor veel gamers wachtten op de PlayStation 2. Ik kan me nog herinneren dat ik destijds in de gameshop werd uitgelachen door andere games dat ik een Dreamcast kocht, terwijl zij zich stonden te verlekkeren aan de PS2 in de vitrine, die enkele maanden later pas in de verkoop ging. Fuck die gasten allemaal. Ik heb keiharde games als Soul Calibur, Crazy Taxi, Ecco en mijn grote alltime favoriet Shenmue kunnen spelen. Daarnaast verschenen er nog meer dikke games. Zo was ik ook verslingerd aan Ferrari F355 Challenge, Resident Evil: Code Veronica en Sonic en speelde ik maanden later Shenmue II. Waar blijft het vervolg?...............

Laatst gewijzigd door: KlaasjeNL op 10 augustus 2010 - 23:28
Alex. Alex.

King

4286 berichten

11 augustus 2010 - 08:07
de eerste keer dat ik bij jou kwam vond ik het vet dat jij bijna je eigen spel museum had. Maar ik kan me nog herinneren dat ik een Atari had, met van die wieltjes op de controller. Vraag me niet welke spellen ik erop had, want dat kan ik me werkelijk niet meer herinneren.

Ik heb altijd een voorliefde gehad voor de PSX. Die console wordt vaak vergeten, maar wat was dat een ontzettend toffe console van Sony. Ik had hem hem beplakt met van die stickers (geweldig) en ik had er ontzettend veel toffe games op. Abe's Oddysee, Tombi (Tumba in sommige landen genoemd) Resident Evil, Tomb Raider etc.
Dat was trouwens direct in de tijd dat ik mijn games ook huurde in de videotheek. Kan dat nog steeds???
Hostpik Hostpik

Boss

1358 berichten

11 augustus 2010 - 17:27
Mijn eerste console was een PS2. Niet echt van retro te sprekeen
Kloothommel Kloothommel

Boss

1809 berichten

19 augustus 2010 - 19:28

Laatst gewijzigd door: Kloothommel op 19 augustus 2010 - 19:30
KlaasjeNL KlaasjeNL

Hero

610 berichten

23 augustus 2010 - 10:58
@Kloothommel: Had je ook zo'n uitgebreide opstelling? Ik speelde zelf regelmatig bij een buurjongen op de C64. Die bandjes... Meesterlijk gewoon.
Kloothommel Kloothommel

Boss

1809 berichten

24 augustus 2010 - 11:06
Ik had alleen de C64, tapedeck en 5.25" disk drive. En natuurlijk Joysticks ^^

"Press play on tape"
Kees Kees

Dude

58 berichten

01 september 2010 - 16:30
We hadden een gameboy Ik denk dat het de prototype was van de eerste gameboy. man man man. wat een ding. Veel pokemon op gedaan en mario. alleen het probleem was dat het pijltje omhoog het niet deed en dat je er letterlijk op moest gaan hangen.
Een echte console kwam er maar niet bij ons. Ik moest het toch echt van de computer hebben, totdat de Xbox uitkwam ( als is dat niet zo oldskool als die dingen van jullie). Die is platgespeeld
DJ DJ

Hero

556 berichten

01 september 2010 - 16:59
Ja!!!! Deze oldskool gameboy heb ik ook gehad

Heerlijke tijd

Daarnaast heb ik ook nog een Atari 2600 ergens op zolder liggen. Heb hem destijds een beetje verbouwd zodat de adaptor ingebouwd was in plaats van extern. In die bak zat immer ruimte zat om hem er bij in te bouwen.

Laatst gewijzigd door: DJ op 01 september 2010 - 17:04
KlaasjeNL KlaasjeNL

Hero

610 berichten

13 september 2010 - 00:30
Ik was deze nog vergeten. Een van m'n eerste 'spelcomputers', naast al die andere neppe en echte G&W games die ik had, was dit toch wel de tofste. Heb hem hier nog steeds in de kast liggen. M'n opa en oma hadden hem meegenomen van een vakantie in de VS.

Patrick Patrick

Pwner

461 berichten

13 september 2010 - 09:22

KlaasjeNL schreef:
Ik was deze nog vergeten. Een van m'n eerste 'spelcomputers', naast al die andere neppe en echte G&W games die ik had, was dit toch wel de tofste. Heb hem hier nog steeds in de kast liggen. M'n opa en oma hadden hem meegenomen van een vakantie in de VS.

http://www.pugo.org/media/collection/console/game_watch_zelda.jpg

weet je waar ik dat ding veel op vind lijken?

Kloothommel Kloothommel

Boss

1809 berichten

13 september 2010 - 10:45
DS?
Patrick Patrick

Pwner

461 berichten

13 september 2010 - 18:22

Kloothommel schreef:
DS?

Jij bent snel van begrip

Peter Peter

Boss

1888 berichten

16 september 2010 - 23:42
Tering Klaas wat heb jij vette ouwe shit.

Ik ben als vierjarige (in 1986) begonnen met gamen op de MSX (zal ooit foto's maken, ben bang dat onlangs mijn ma het heeft weggegooid), waarbij je met cassettebandje, diskette en cartridges werkte. Vooral Konami had er veel games voor, zoals Knightmare, Twinbee, Castlevania enz.

@DJ: Die ouderwetse grijze gameboy batterijen-storage apparaat heb ik nog steeds in perfecte staat in mijn kast liggen. Dat ding blijft heilig voor mij!
DJ DJ

Hero

556 berichten

11 oktober 2010 - 04:34
Jeps Mijn broertje had precies dezelfde, incl een dikke lading spellen. Had er zelfs een cartridge bij voor het tweaken van settings Geen acion replay, maar een variant daarvan, geen idee mee hoe dat ding heette, maar hij werkte als een trein Ik moet hem eigenlijk een keer opzoeken, just for fun
Shaddix Shaddix

Guest

17 berichten

11 december 2010 - 15:16
Ik begon nog redelijk laat met gamen (it's a cultural thing ) dus waren mijn eerste consoles 'gewoon' de NES en SNES.

Van de NES herinner ik me geen reet, geen idee wat we ermee hebben gedaan ook. Nou ja, Contra kan ik me nog wel herinneren. 2 player co-op, wat een bruut spel. Maar zo fucking moeilijk

De SNES was van een andere categorie. Iedereen had die, iedereen speelde erop. 'Kutspellen' als Goof Troop waren echt helemaal de shit, maar voornamelijk was het toch echt Street Fighter II

Memory Lane:
Contra:

Goof Troop:

-----------------------------------

Ik heb de video links aangepast zodat je zo gewoon het filmpje kunt bekijken. Dit kan je ook zelf doen door boven aan het tekst vak op Video te klikken en vervolgens de link van de video in je plakken en dan op Ok te klikken .

- Tristan

Laatst gewijzigd door: Tristan op 11 december 2010 - 15:53
1 2 >

Je moet ingelogd zijn om te reageren.